Časté otázky

Prečo pri nákupe cez e-shop nedostanem „S“ body?

Prečo pri nákupe cez e-shop nedostanem „S“ body?

„S“ body sú benefitom určeným len pre kamenné predajne a nie je možné ich získať za nákup v e-shope, tak isto ako nie je možné ich v e-shope využiť. Pri nákupe cez e-shop však máte iné výhody, ako napríklad doručenie zdarma, ako aj možnosť získať za každých 100 EUR nákupu zľavový kupón v hodnote 5 € na ďalší nákup – tento kupón nie je možné získať v kamennej predajni.

Doručenie tovaru a spôsob platby k objednávkam do Českej republiky

Doručenie tovaru a spôsob platby k objednávkam do Českej republiky

Doručenie do Českej republiky je bezplatné. Tovar do Českej republiky je zasielaný prostredníctvom pošty.

Spôsoby platby:

  1. Bankový prevod – odporúčaný spôsob, pri tomto spôsobe stačí zvoliť ako spôsob platby „bankový prevod“ a mailom vám budú zaslané informácie s detailmi k platbe, pričom platba bude uskutočnená na náš český účet (nepôjde teda o zahraničný prevod) a zároveň vám bude zaslaná aj informácia so sumou v českých korunách, pričom ceny nemeníme kurzom, ale používame platný český cenník.
  2. Platba kartou – pri tomto spôsobe je suma menená na eurá podľa aktuálneho kurzu banky a treba počítať s miernym navýšením, ktoré je spôsobené kurzom (môže byť vo výške cca 5 % oproti cenám ČR).
  3. Platba na dobierku – je potrebné počítať s navýšením ceny o cca 10 %, nakoľko tovar je odosielaný v eurách a pri prechode hranicami je automaticky menený aktuálnym kurzom Českej pošty, ktorý toto navýšenie spôsobí.
Z akého materiálu sú vyrobené vaše šperky?

Z akého materiálu sú vyrobené vaše šperky?

Ponúkané strieborné šperky sa vyrábajú v rýdzosti 925/1000, čo je najvyššia rýdzosť vhodná na výrobu šperkov. Zlaté obrúčky BREUNING na stránke ponúkame v rýdzosti 585/1000 (14 ct.). Objednať si však môžete aj vyššiu rýdzosť 750/1000 (18 Ct.), na našej mailovej adrese info@sofia.sk, alebo telefonicky na čísle 0911 456 450. Musíme vás však upozorniť na vyššiu cenu obrúčiek vyššej rýdzosti. Všetky šperky sú označené puncovou a zodpovednostnou značkou v zmysle zákona č.10/2004 Z.z. o puncovníctve a skúšaní drahých kovov v platnom znení.

Ako môžem vedieť, že šperky, ktoré dostanem sú naozaj originály?

Ako môžem vedieť, že šperky, ktoré dostanem sú naozaj originály?

O pravosti šperkov sa môžete presvedčiť na našich kamenných predajniach a na oficiálnych stránkach jednotlivých značiek, kde sú produkty zobrazené. Ak aj napriek tomu budete mať pochybnosti o originalite, šperky nám môžete poslať naspäť a my vám vrátime vaše peniaze.

Je možné gravírovanie do vašich šperkov zo striebra?

Je možné gravírovanie do vašich šperkov zo striebra?

Gravírovanie je možné do obrúčok značky BREUNING, ktoré nájdete v našej ponuke. Žiaľ, pri ostatných šperkoch gravírovanie neposkytujeme.

Kde sa dá vybrať typ písma pri gravírovaní obrúčok BREUNING?

Kde sa dá vybrať typ písma pri gravírovaní obrúčok BREUNING?

Typy gravírovacieho písma nájdete v „ďalších pohľadoch“ pri každej obrúčke. V tabuľke nájdete 5 druhov vnútorného gravírovacieho písma a 8 symbolov, ktoré si môžete dať vygravírovať do obrúčky. Písmo môžete ľubovoľne kombinovať so symbolmi, no smiete využiť max. počet 25 znakov, vrátane medzier.

Ako vám mám oznámiť, čo chcem vygravírovať?

Ako vám mám oznámiť, čo chcem vygravírovať?

Služba gravírovania sa momentálne ešte nedá objednať priamo cez našu stránku. Preto prosíme, aby ste v takomto prípade objednali obrúčky mailom na info@sofia.sk alebo telefonicky na telefónnom čísle 0903 93 93 93.

Podľa čoho si mám určiť veľkosť prsteňa?

Podľa čoho si mám určiť veľkosť prsteňa?

Najvhodnejším spôsobom ako zistiť veľkosť prsteňa, je návšteva najbližšieho klenotníctva v okolí. Pri rozhodovaní medzi dvoma blízkymi veľkosťami berte do úvahy, že ak je prsteň tenší, jemnejší, stačí to menšie číslo, no ak je prsteň masívny a hrubý, budete potrebovať to väčšie číslo.
Musíme vás upozorniť na fakt, že nie všetci naši dodávatelia používajú rovnaké veľkostné mierky ako my. Napr. Esprit alebo Pierre Cradin používajú americké mierky, teda veľkosti vyrábajú podľa priemeru, nie podľa obvodu obrúčky ako my. Tým pádom majú oveľa menej veľkostí ako my.

Pre uľahčenie vám ponúkame tabuľku s porovnaním ich a našej veľkosti:

US veľkosťNaša veľkosť
13 41
14 44
15 47 – 48
16 50 – 51
17 53 – 54
18 56 – 57
19 60
20 63
Čo mám robiť, ak mi nesedí obrúčka BREUNING?

Čo mám robiť, ak mi nesedí obrúčka BREUNING?

Nakoľko tieto obrúčky sú objednávané a vyrábané v spoločnosti Breuning priamo pre zákazníka na mieru ako záväzná objednávka, nie je možné postupovať pri výmene alebo vrátení obrúčky rovnako ako u ostatného tovaru. Bližšie informácie sa nachádzajú v našich Obchodných podmienkach.

Čo, ak mi nesadne veľkosť objednaného prsteňa alebo nejaký iný šperk?

Čo, ak mi nesadne veľkosť objednaného prsteňa alebo nejaký iný šperk?

Ak vám veľkosť prsteňa nebude sedieť, môžete ho vymeniť, prípadne vrátiť. Bližšie informácie zistíte, ak si prečítate naše Obchodné podmienky.

Je k nákupu potrebná registrácia?

Je k nákupu potrebná registrácia?

Nakúpiť u nás môžete aj bez registrácie. Ak pri prechode do pokladne zaznačíte možnosť jednorazového nákupu. Registrácia vám však prináša plno výhod a zjednodušuje nákup.

Kde môžem reklamovať tovar zakúpený cez váš e-shop?

Kde môžem reklamovať tovar zakúpený cez váš e-shop?

V prípade, ak sa na tovare, ktorý ste u nás zakúpili, vyskytne počas záručnej doby, teda počas 24 mesiacov od zakúpenia, výrobná vada, môžete tento tovar priniesť spolu s faktúrou, na ktorúkoľvek našu prevádzku.

Alebo ho môžete poslať, spolu s kópiou faktúry, na adresu:

Sofia Jewelry, s.r.o.
Čajkovského 4
811 04 Bratislava

Môžete pre mňa objednať aj iný model zo značiek, ktoré predávate?

Môžete pre mňa objednať aj iný model zo značiek, ktoré predávate?

Všetky značkové šperky, ktoré ponúkame sú na našej stránke, ale niekedy je možné pre vás objednať aj iný model. Záleží od kolekcie a značky. Pre bližšie informácie nás kontaktujte na info@sofia.sk.

Postup a pravidlá uplatnenia EVA kupónu v e-shope:

Postup a pravidlá uplatnenia EVA kupónu v e-shope:

V každom čísle EVA nájdete kupón s iným kódom. Platnosť každého kódu je 3 mesiace a je uvedená aj na kupóne.

Jeden kód si môže každý zákazník na e-shope SOFIA uplatniť len raz. Kupóny sa nemôžu kombinovať. Na jeden nákup je možné uplatniť si len jeden kupón.

Pri uplatňovaní kódu v „Nákupnom košíku“  v e-shope, je treba zadať kód v rovnakom tvare, ako je na kupóne (vrátane veľkých písmen, bez medzier). Zľava 5 € vám bude následne odpočítaná od výslednej sumy nákupu.

5 € zľava sa vzťahuje na nákup strieborných šperkov.

Koľko stojí doprava?

Koľko stojí doprava?

Doprava všetkých zásielok je v rámci Slovenska bezplatná. Neplatíte ani za dobierku. Môžte si vybrať z nasledujúcich možností:

  • Slovenská pošta – ZDARMA
  • Kuriér v rámci Bratislavy – ZDARMA
  • UPS kuriér po Slovensku – ZDARMA
  • odber priamo na predajni Sofia, Obchodná 53, Bratislava – ZDARMA

Zásielka je, samozrejme, vždy poistená.

Môžem si vymeniť šperk v kamennej predajni?

Môžem si vymeniť šperk v kamennej predajni?

Ak nastane táto situácia, oznámte nám to, prosíme, na HOTLINE 0903 93 93 93 alebo na info@sofia.sk. Dohodneme vám s konkrétnou predajňou výmenu. Niektoré šperky ponúkané na e-shope SOFIA sa na kamenných predajniach nemusia nachádzať. Preto dostupnosť vášho nového šperku radšej preveríme.

Čo mám robiť, ak mi je náramok alebo prsteň malý?

Čo mám robiť, ak mi je náramok alebo prsteň malý?

Postupujete rovnako ako pri výmene náramku PANDORA – zabaľte nenosený šperk do poistenej obálky a pošlite ju spolu s kópiou faktúry, kontaktnými údajmi a krátkym sprievodným listom s informáciou o požadovanej veľkosti náramku / prsteňa na adresu: SOFIA, Čajkovského 4, 811 04 Bratislava.

Ako postupovať, ak mi je náramok PANDORA tesný?

Ako postupovať, ak mi je náramok PANDORA tesný?

Náramky prídu z výroby tuhšie a menej ohybné. Pokiaľ však máte dosť priestoru na korálky, t.j. medzi zápästie a náramok sa vám vojdú dva prsty, nie je náramok malý. Tuhosť náramku nosením povolí a náramok sa Vám mierne roztiahne o 2-4 mm.

Ak vám je náramok PANDORA predsa len malý.

Ak vás náramok tlačí alebo sa vám nevojdú medzi zápästie a náramok dva prsty, alebo jednoducho radšej nosíte voľnejšie náramky, stačí zabaliť nenosený náramok (iba náramok) do poistenej obálky a poslať ho spolu s kópiou faktúry a informáciou o veľkosti náramku, o ktorú máte záujem, a kontaktnými údajmi na adresu: SOFIA, Čajkovského 4, 811 04 Bratislava. Náramok Vám vymeníme. Žiadosti o výmenu, zasielané na našu adresu, sú vybavované do 10 pracovných dní.

Kedy mi príde objednávka pri platbe prevodom?

Kedy mi príde objednávka pri platbe prevodom?

Pri tomto spôsobe platby objednávku odosielame až po prijatí platby na náš účet. Doba doručenia sa tak môže predĺžiť o 1-2 pracovné dni, v závislosti od toho, v akom čase a z akej banky ste prevod zadali.

Platba kartou je na rozdiel od platby prevodom na účte okamžite.

Aké spôsoby dopravy si môžem zvoliť?

Aké spôsoby dopravy si môžem zvoliť?

Ak si zvolím spôsob dopravy poštou

Objednávka bude odoslaná ako poistená zásielka 1. triedy na poštu v mieste vašej dodacej adresy. Ďalej už je iba vecou pošty a poštového doručovateľa, či vám ju doručia až na miesto určenia alebo vám do schránky, prípadne P.O. BOXu vložia oznámenie o doručení zásielky. Zásielka odoslaná poštou 1. triedou príde na vašu poštu nasledujúci pracovný deň.

Ak si zvolím spôsob dopravy kuriérom

Objednávka v rámci Slovenska (mimo Bratislavy) bude doručená kuriérom UPS až na miesto dodacej adresy. Väčšinou zásielky doručujú nasledujúci pracovný deň po odoslaní, a to do 16.00 h, preto je potrebné uvádzať ako dodaciu adresu miesto, kde sa v tomto čase budete nachádzať. Ak zmeníte miesto dodania, môže sa doručovacia doba predĺžiť o jeden deň, ak táto adresa nie je na trase daného kuriéra. Kuriér vás bude pred doručením telefonicky kontaktovať. Ak nebudete zásielku preberať vy, je potrebné do poznámky pri objednávaní uviesť telefónne číslo osoby, ktorá ju bude preberať.

Doručovanie kuriérom v rámci Bratislavy realizujeme našimi kuriérmi, a preto je možné individuálne dohodnúť termín a čas. Zásielky v rámci Bratislavy vám vieme, po dohode, doručiť aj večer alebo cez víkend. V prípade, ak vám zásielka súri, aj v deň objednávky. Individuálne požiadavky nám napíšte do poznámky pri objednávaní alebo nás informujte na HOTLINE 0903 93 93 93, či mailom na info@sofia.sk.

Ako si zvoliť veľkosť PANDORA náramku?

Ako si zvoliť veľkosť PANDORA náramku?

Veľkosť náramku PANDORA určíte tak, že si odmeriate obvod zápästia v mieste, kde náramok budete nosiť, a pripočítate k nemu 2 - 2,5 cm.

Ak výsledné číslo nie je celé, zaokrúhlite ho na prvé celé číslo nahor.

Príklad: Ak máte obvod zápästia 14,4 cm, po pripočítaní 2 cm je to 16,4 cm. Najbližšie vyššie celé číslo je 17 cm. Objednáte si teda náramok veľkosti 17 cm.

Čo, ak mi nepríde na e-mail potvrdenie objednávky?

Čo, ak mi nepríde na e-mail potvrdenie objednávky?

Pri niektorých mailových schránkach s vysokým zabezpečením sa nám stáva, že automatický mail príde do SPAMu. Preto si treba skontrolovať aj tieto správy. Ak nedostanete žiadny potvrdzovací mail do 24 hodín, kontaktujte nás na HOTLINE 0903 93 93 93 alebo na info@sofia.sk a my vašu objednávku preveríme.

Môžem ukončenú objednávku zmeniť?

Môžem ukončenú objednávku zmeniť?

Ak chcete objednávku zmeniť, vytvorte si novú objednávku a do poznámky k nej nám napíšte, že objednávku č. XY chcete zrušiť.

Ak si chcete zmeny ešte premyslieť, zavolajte na HOTLINE 0903 93 93 93 a zrušte objednávku, alebo nám napíšte na info@sofia.sk.

Kam môžem volať, ak mám problém pri objednávaní?

Kam môžem volať, ak mám problém pri objednávaní?

Zavolajte na HOTLINE 0903 93 93 93. Budete spojení so “živým človekom”, ktorý vám s objednávkou cez e-shop pomôže, prípadne mu ju nadiktujete telefonicky. Objednávku nám môžete poslať tiež mailom na info@sofia.sk.

Aký je rozdiel medzi mechanickými, automatickými a quartzovými hodinkami?

Aký je rozdiel medzi mechanickými, automatickými a quartzovými hodinkami?

Mechanické hodinky sú hodinky, ktoré je potrebné mechanicky naťahovať cca v 24 hodinových intervaloch, najčastejšie pomocou korunky hodín.

Automatické hodinky sú novšia obdoba mechanických, nakoľko sa naťahujú sami automaticky pri pohybe ruky, ako ich nosíme na ruke. Sú vybavené pohyblivým rotorom, ktorý tento náťah vykonáva sám. 

Quartzový strojček je strojček, ktorý je napájaný batériou.

Aká je záruka na hodinky? Na čo všetko sa vzťahuje a nevzťahuje?

Aká je záruka na hodinky? Na čo všetko sa vzťahuje a nevzťahuje?

Podľa zákona o ochrane spotrebiteľa sa na tovar vzťahuje záruka 24 mesiacov. Záruka sa však vzťahuje na výrobné vady, nie však na mechanické poškodenia - či už bežným nosením alebo nešetrným zaobchádzaním.

Záruka sa vzťahuje na strojčeky hodiniek a iné výrobné vady na remienkoch, či sklíčku - teda vady, ktoré neboli spôsobené neodborným manipulovaním, či nevhodným zaobchádzaním a užívaním.

BATÉRIA: Výdrž batérie závisí od stroja, v ktorom sa používa, záruka na batériu iba zaručuje, že spotrebiteľ môže batériu použiť kedykoľvek v záručnej dobe do dátumu expirácie vyznačenom na obale.  Nedefinuje však dobu jej užívania.
Vyjadrenie SOI:
Vzťahuje sa záručná doba 24 mesiacov aj na batérie a žiarovky?
Na základe § 620 OZ záručná doba za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí veci, je 24 mesiacov. V zmysle výkladu OZ zákonnú záručnú dobu nemožno skrátiť. Za vadu veci sa považuje neexistencia takej vlastnosti veci, ktorá sa u veci určitého druhu a veku všeobecne predpokladá a v dôsledku ktorej je možnosť využitia veci podstatne znížená. Za vadu nemožno považovať, ak vyplýva už z povahy veci, že jej životnosť (funkcia) je obmedzená na kratší čas použitia (napríklad pri vreckovej batérii). V tomto prípade záruka kupujúcemu zabezpečuje, že môže vec kedykoľvek v záručnej dobe použiť, avšak len po dobu, ktorá vyplýva z povahy veci alebo technickej normy alebo ktorá je na nej vyznačená ako doba životnosti (funkcie).
www.soi.sk, sekcia „Najčastejšie otázky“.

KOŽENÉ REMIENKY: Za výrobnú vadu možno považovať páranie sa šitia remienka, odliepanie lepených častí či výrobnú nefunkčnosť pracky. Remienky poškriabané, znečistené, či inak poškodené a znehodnotené, či už bežným nosením alebo nešetrným zaobchádzaním, sa nepovažujú za vadný tovar. Najmä u bielych / bledých kožených remienkov sa bežné nosenie prejaví rýchlejšie, než na tmavých. Aj takýto remienok je možné reklamovať, predajca však môže reklamáciu na základe odborného posúdenia výrobcom zamietnuť s odôvodnením, že sa nejedná o výrobnú vadu. 

POVRCHOVÁ ÚPRAVA: Na pozlátenie sa záruka, rovnako ako na žiadnu inú povrchovú úpravu, nevzťahuje. Zlatenie sa totiž zodiera bežným užívaním a toto výrobcovia hodiniek neovplyvnia. Na odieranie má totiž vplyv niekoľko faktorov, medzi inými aj agresivita potu zákazníka, prostredie, kde sa hodinky nachádzajú, taktiež to, ako sa s hodinkami zaobchádza a tak ďalej.

VODOTESNOSŤ: Na vodotesnosť, aj keď tlaková skúška dopadla pozitívne, neexistuje záruka. Treba si uvedomiť, že vodotesnosť hodín nie je doživotná a nie je za každých podmienok. Pozitívna skúška vodotesnosti je iba informácia o aktuálnom stave.

SERVISNÝ ÚKON: Podľa zákona o ochrane spotrebiteľa sa na servisnú činnosť vzťahuje záruka 3 mesiace.
Ak bolo však súčasťou servisného úkonu výmena súčiastky, na súčiastku sa vzťahuje záruka 24 mesiacov (mimo batérií).

Aká je životnosť batérie ?

Aká je životnosť batérie ?

Životnosť batérie sa nedá presne určiť. Jej výdrž je priamo úmerná spotrebe stroja, ktorý poháňa. Sú strojčeky jednoduché, ukazujúce iba čas, alebo strojčeky vybavené rôznymi funkciami (stopky, kompas atď). Aj v závislosti od frekvencie využívania týchto funkcií je daná výdrž batérie.

Sú batérie menšie, väčšie, veľkú úlohu zohráva aj kvalita značky a najväčšiu čistota stroja. Aj keby ste hodinky nikdy nenosili na ruke, treba si uvedomiť, že časti strojčeka sú vyrobené z kovu a točením jednotlivých koliesok sa nepretržite vytvárajú mikroskopické častice prachu, ktoré sa v stroji usádzajú. Teda, čím sú hodinky staršie = tým sú viac zanesené = oleje sú hustejšie = v strojčeku vzniká väčšie trenie = tým viac energie z batérie je potrebné pre chod hodín = tým skôr sa batéria vybije. Z tohto dôvodu sa na batérie nevzťahuje záruka, nakoľko nevieme jej životnosť ovplyvniť. ( vek stroja, utesnenie voči prachu). Optimálne by mala batéria v hodinkách vydržať 1 – 2 roky.

Ako si nastavím čas na hodinkách?

Ako si nastavím čas na hodinkách?

Väčšina hodiniek je vybavená korunkou (otočný mechanizmus na boku hodín pre nastavenie času). Táto korunka má v závislosti od typu stroja viacero polôh. Ak nemajú hodinky dátum, korunka má jednu polohu. Vytiahnite korunku čo najviac von a jej otáčaním nastavíte polohu ručičiek pre správny čas.
Ak majú hodinky aj dátum, korunka má dve polohy. V prvej polohe (vytiahnuť trochu von) pri točení korunkou do jednej strany nastavíte dátum. Ak ste dátum o pár čísiel omylom pretočili, točte bez starostí ďalej, dátumový veniec má 31 čísiel a opakujú sa dokola. Povytiahnutím korunky do druhej polohy (čo najviac von) a točením nastavujete polohu ručičiek pre ukazovanie správneho času.
Ak sa vám dátum prehadzuje okolo obeda a nie v noci, pretočte čas o 12 hodín dopredu.

Čo robiť po rozbití skla hodín?

Čo robiť po rozbití skla hodín?

Ak sa vám nedopatrením podarilo rozbiť sklo, vytiahnite čo najskôr korunku (otočný mechanizmu na nastavenie času)čo najviac von, pretože v tejto polohe sa ručičky zastavia a teda nedochádza k tomu, že sa ručičky behom chodu zarazia o rozbité sklo, ktoré v mnohých prípadoch zostáva v priestore medzi sklom a číselníkom a ručičky sa poničia tým, že majú neustálu snahu k chodu a môže prísť k ich ohnutiu či deformácii ozubenia v strojčeku.

Je zafírové sklíčko naozaj nepoškriabateľné?

Je zafírové sklíčko naozaj nepoškriabateľné?

Zafír je na stupnici tvrdosti na čísle 9, teda hneď za najtvrdším - diamantom. Dá sa však poškriabať a to materiálom tvrdším, alebo rovnako tvrdým, ako je on. Z rovnakého tvrdého materiálu – korundu, sa vyrábajú zrná do brúsnych šmirgľových papierov. Práve pri brúsení týmto papierom môže nechcene prísť k styku zrna korundu so zafírovým sklíčkom.

Vo väčšine prípadov sa ale nejedná o poškriabaný zafír, ale o poškriabaný antireflex. Antireflexná vrstva, ktorá sa nanáša na sklo pre pohlcovanie prudkého jasného svetla, nemá takú tvrdosť ako zafírové sklo. 

Sú lepšie automatické, alebo quartzové hodinky?

Sú lepšie automatické, alebo quartzové hodinky?

Odpoveď na túto otázku musí nájsť každý sám a podľa seba. Rozhodujúcimi faktormi sú cena, dôslednejšia a náročnejšia starostlivosť, presnosť, či na druhej strane trváca hodnota, prestíž, dlhodobá kvalita servisných služieb.

Čaro obdivuhodného stroja a klasiky, či komfort jednoduchej údržby a výhoda bohatého sortimentu idúceho s trendami?

Môže sa zdať, že vlastniť automatické hodinky nám ušetrí veľa peňazí za výmeny batérií, ktoré nemusíme absolvovať, veď hodinky sú poháňané automaticky a navždy. V pravidelnom intervale cca raz za 6-7 rokov je pre správny chod strojčeka potrebné podrobiť ho generálnej oprave (úplnej demontáži, vyčisteniu, montáži a mazaniu novým olejom), pričom tento hodinársky úkon nie je žiadna hračka a preto sa cena úkonu pohybuje rádovo v stovkách Eur.
Quartzové strojčeky si novú batériu vypýtajú cca raz za 1-2-3 roky v závislosti od typu a veku strojčeka, ceny výmeny batérií sú podstatne nižšie. Náklady na prípadné opravy poškodenia či výmeny strojčeka sú taktiež lacnejšie ako u mechanických či automatických hodinkách.

Niečo k presnosti: Žiadne, ani tie najlepšie či najdrahšie automatické hodinky na svete sa nedokážu vyrovnať presnosti  chodu quartzového strojčeka.

Prečo teda sú mechanické/automatické hodinky tak pôsobivé? Ich mechanický pohon s automatickým náťahom ich stavia do segmentu klasického hodinárskeho umenia a umu. Klasický hodinový strojček je jeden z najúžasnejších vynálezov v našich dejinách a klasické mechanické hodinky sú malých zázrakom a umeleckým dielom každodenného použitia.

+ väčšia hodnota a kvalita použitých materiálov

+ dĺžka životnosti je omnoho dlhšia. Pri správnej starostlivosti môžu hodinky fungovať aj viac ako sto rokov.

+ väčšia prestíž

+ väčšie udržanie ceny/hodnoty hodiniek

+ zväčša lepší záručný a pozáručný servis

Vodotesnosť - čo znamenajú jednotlivé označenia?

Vodotesnosť - čo znamenajú jednotlivé označenia?

Označenie v metroch neznamená skutočnú hĺbku, do ktorej sa môžete ponoriť. Niekedy to môže pôsobiť zavádzajúco, mnohí si myslia, že hodinky s označením „50M“ sa môžu reálne ponoriť do hĺbky 50 metrov pod vodu. 

NIE JE TOMU ALE TAK!


WR

Water resistant (vodeodolné)

30M
100ft
3 ATM
3 BAR

50M
160ft
5 ATM
5 BAR

100M
300ft
10 ATM
10 BAR

200M
660ft
20 ATM
20 BAR

1000M
3300ft
100 ATM
100 BAR

Náhodný styk s vodou
(umývanie auta, umytie rúk, dážď)

hodinky sú vlhkotesné, náhodný styk s vodou

Povrchové plávanie na hladine

Plávanie a

šnorchlovanie, potápanie bez dýchacieho  prístroja

Profesionálne potápanie s dýchacími prístrojmi

 

 

 

 

 

 

 

 

Pre vodotesnosť neplatí univerzálna jednotka. Najčastejšie sa pri hodinkách stretnete s označením v metroch, alebo stopách výšky vodného stĺpca (M, ft) a ďalej v jednotkách tlaku v atmosférach a baroch (ATM, BAR). Práve tlak má na svedomí prenikanie vody do útrob hodiniek.

Označenie „vodotesný“ (waterproof), v súvislosti s hodinkami nekorešponduje so skutočnosťou. Ani tie najlepšie potápačské hodinky nie sú za každých okolností vodotesné.

VODOTESNOSŤ NIE JE DOŽIVOTNÁ A NIE JE ZA KAŽDÝCH PODMIENOK !