Časté otázky

objednávky    dorucenie-platba    vratenie-vymena-reklamacie    o-sperkoch    o-hodinkach

Objednávky

Je k nákupu potrebná registrácia?

Je k nákupu potrebná registrácia?

K nákupu v našom e-shope nie je registrácia potrebná. Prináša vám však množstvo výhod a zjednodušuje nákup.

Registrovať sa>

Môžete pre mňa objednať aj iný model zo značiek, ktoré predávate?

Môžete pre mňa objednať aj iný model zo značiek, ktoré predávate?

Všetky značkové šperky, ktoré ponúkame sú na našej stránke. V niektorých prípadoch je ale možné objednať aj iný model. Záleží od značky a konkrétneho šperku. Pre bližšie informácie nás kontaktujte na info@sofia.sk.

Môžem ukončenú objednávku zmeniť?

Môžem ukončenú objednávku zmeniť?

Ak chcete objednávku zmeniť, vytvorte si novú objednávku a do poznámky k nej nám napíšte, že predchádzajúcu objednávku s číslom XY chcete zrušiť. S požiadavkou na zmenu alebo storno objednávky sa môžete obrátiť aj na Infolinku 0903 93 93 93 alebo na info@sofia.sk.

Kam môžem volať, ak mám problém pri objednávaní?

Kam môžem volať, ak mám problém pri objednávaní?

Pri problémoch a nejasnostiach pri objednaní volajte na Infolinku 0903 93 93 93, ktorá je dostupná v čase od 8:00-21:00. Budete hovoriť priamo s našimi kolegyňami, ktoré odpovedia na vaše dotazy, pomôžu s objednávkou alebo vám ju rovno vytvoria. Objednávku môžete poslať aj e-mailom na info@sofia.sk.

Prečo pri nákupe cez e-shop nedostanem „S“ body?

Prečo pri nákupe cez e-shop nedostanem „S“ body?

„S“ body sú benefitom určeným pre zákazníkov našich kamenných predajní. Nie je možné ich za nákup v e-shope získať a ani ich pri objednávke využiť. Pre zákazníkov e-shopu máme iné výhody. Pokiaľ sa registrujete ako náš verný zákazník, získate 5 % vernostnú zľavu.

Vernostný program>

Je súčasťou objednávky darčekové balenie?

Je súčasťou objednávky darčekové balenie?

Každý šperk zakúpený v e-shope SOFIA je doručený v originálnom značkovom balení. Štandardne berieme jednu objednávku ako jeden darček. Ak objednávate viac darčekov, ktoré si prajete zabaliť samostatne, prosíme, uveďte to v poznámke pri vašej objednávke. Balenie máte zdarma.

Ako uplatniť zlavový kód?

Ako uplatniť zlavový kód?

Zľavový kód si uplatníte priamo v košíku pri objednávke. Kód zadáte do políčka Zľavový kupón a stlačíte tlačidlo Uplatniť. Pri zadávaní kódu dávajte pozor na rozoznávanie písmena O a číslovky 0.

Môžem objednávku zrušiť?

Môžem objednávku zrušiť?

S požiadavkou na storno objednávky sa môžete obrátiť na Infolinku 0903 93 93 93 alebo na info@sofia.sk.

Doručenie a platba

Koľko stojí doprava?

Koľko stojí doprava?

Poplatky za doručenie a platbu:

  • pri nákupe od 39 € je doprava zdarma
  • pri nákupe do 38,99 € je doprava 1,90 € (Zásielkovňa) alebo 2,90 € (DPD, pošta, náš vlastný kuriér)
  • platba na dobierku je spoplatnená 1 €
  • platba cez Paypal je spoplatnená 2 €
  • platba prevodom a platobnou kartou je zdarma
Ako môžem objednávku zaplatiť?

Ako môžem objednávku zaplatiť?

Spôsob platby:

  • na dobierku – platba priamo kuriérovi (poplatok 1 €)
  • prevodom online - platba online vopred (SporoPay, TatraPay, ePlatby VÚB, Poštová banka,
    Viamo)
  • prevod offline  – e-mailom vám budú zaslané informácie s detailmi platby
  • platobnou kartou - platba online vopred
  • Paypal - platba online vopred (poplatok 2 €)
Aké spôsoby dopravy si môžem zvoliť?

Aké spôsoby dopravy si môžem zvoliť?

Spôsob dopravy:

  • kuriérska spoločnosť DPD
  • Slovenská pošta- poistený list prvej triedy
  • Zásielkovňa
  • náš vlastný kuriér po Bratislave
  • osobný odber
  • elektronické doručenie (elektronické darčekové poukážky)
Kedy mi príde objednávka pri platbe prevodom?

Kedy mi príde objednávka pri platbe prevodom?

Pri platbe prevodom odosielame objednávku až po prijatí platby na náš účet. Doba doručenia sa tak môže predĺžiť o 1-2 dni, v závislosti od toho, v akom čase a z akej banky ste prevod uskutočnili.

Platba kartou je na rozdiel od platby prevodom na účte okamžite.

Aká je doba doručenia pri šperkoch na objednávku?

Aká je doba doručenia pri šperkoch na objednávku?

Doručenie šperkov na objednávku je rôzne pri každej značke. Dodacie podmienky nájdete priamo pri konkrétnom šperku alebo sa o nich informujte na Infolinke 0903 93 93 93 alebo info@sofia.sk.

 

Obrúčky HONEYMOON - doručenie do 15 pracovných dní

Obrúčky BREUNING - doručenie do 15 pracovných dní

Obrúčky ALTAR - doručenie do 4 týždňov

Detské šperky CUTIE - doručenie 4-6 týždňov

Šperky SOFIA DIAMONDS - doručenie 4-6 týždňov, pri niektorých modeloch je to 5-7 pracovných dní

Môžem si šperk osobne prevziať?

Môžem si šperk osobne prevziať?

Vašu objednávku si môžete prevziať v ktorejkoľvek našej kamennej predajni. Po spracovaní objednávky dostanete informačný mail o jej odoslaní. Keď bude objednávka pripravená na prevzatie budú vás telefonicky kontaktovať kolegyne z konkrétnej predajne.

Posielate šperky aj do zahraničia?

Posielate šperky aj do zahraničia?

Šperky posielame do všetkých krajín európskej únie. Pre Česko a Maďarsko použite CZ a HU lokalizáciu e-shopu. Pre objednávky do ostatných krajín európskej únie využite EU lokalizáciu.

Vrátenie, výmena, reklamácie, servis

Aká je na šperk záruka?

Aká je na šperk záruka?

Na všetok tovar zakúpený v našom e-shope poskytujeme záruku 24 mesiacov.

Bližšie informácie nájdete v sekcii Reklamácie.

Čo mám robiť, ak mi nesedí obrúčka BREUNING?

Čo mám robiť, ak mi nesedí obrúčka BREUNING?

Nakoľko tieto obrúčky sú objednávané a vyrábané v spoločnosti Breuning priamo pre zákazníka na mieru ako záväzná objednávka, nie je možné postupovať pri výmene alebo vrátení obrúčky rovnako ako u ostatného tovaru.

Bližšie informácie nájdete v sekcii  Obchodné podmienky časť Odstúpenie od zmluvy.

Čo, ak mi nesadne veľkosť objednaného šperku?

Čo, ak mi nesadne veľkosť objednaného šperku?

Ak vám nebude sedieť veľkosť objednaného šperku, môžete ho vymeniť do 30 dní od prevzatia zásielky. Vrátenie takéhoto šperku je možné do 14 dní od prevzatia zásielky.

Bližšie informácie nájdete v sekcii Vrátenie a výmena.

Kde môžem reklamovať tovar zakúpený cez váš e-shop?

Kde môžem reklamovať tovar zakúpený cez váš e-shop?

V prípade, ak sa na tovare, ktorý ste u nás zakúpili, vyskytne počas záručnej doby výrobná vada, môžete tento tovar priniesť spolu s faktúrou, na ktorúkoľvek našu prevádzku alebo zaslať poštou.

Bližšie informácie nájdete v sekcii Reklamácie.

Môžem si vymeniť šperk v kamennej predajni?

Môžem si vymeniť šperk v kamennej predajni?

Ak si budete chcieť šperk vymeniť v niektorej z našich predajní, oznámte nám to na Infolinku 0903 93 93 93 alebo na info@sofia.sk. Niektoré šperky ponúkané v e-shope SOFIA sa nemusia nachádzať vo všetkých kamenných predajniach. Dostupnosť vášho nového šperku vám preto radšej preveríme a dohodneme vám výmenu s konkrétnou predajňou. 

Ako postupovať, ak mi je náramok PANDORA tesný?

Ako postupovať, ak mi je náramok PANDORA tesný?

Náramky PANDORA prídu z výroby tuhšie a menej ohybné. Platí, že čím dlhší náramok je, tým je ohybnejší. Pokiaľ však máte dosť priestoru na korálky, a teda medzi zápästie a náramok sa vám naležato vojdú dva prsty, vybrali ste správnu veľkosť. Tuhosť náramku nosením povolí a náramok sa vám mierne roztiahne o 2-4 mm.

Ak vás náramok tlačí, nevojdú sa vám medzi zápästie a náramok dva prsty alebo jednoducho nosíte radšej voľnejšie náramky, nenosený a nepoškodený náramok vám vymeníme.

Bližšie informácie nájdete v sekcii Vrátenie a výmena.

Aká je záruka na hodinky? Na čo všetko sa vzťahuje a nevzťahuje?

Aká je záruka na hodinky? Na čo všetko sa vzťahuje a nevzťahuje?

Na všetok tovar zakúpený v našom e-shope poskytujeme podľa zákona o ochrane spotrebiteľa záruku 24 mesiacov. Záruka sa vzťahuje na strojčeky hodiniek a iné výrobné vady na remienkoch či sklíčku. Záruka sa nevzťahuje na mechanické poškodenia a vady spôsobené bežným nosením, neodborným manipulovaním a nevhodným zaobchádzaním.

Batéria

Výdrž batérie závisí od stroja, v ktorom sa používa, záruka na batériu iba zaručuje, že spotrebiteľ môže batériu použiť kedykoľvek v záručnej dobe do dátumu expirácie vyznačenom na obale.  Nedefinuje však dobu jej užívania.

Vyjadrenie SOI:
Vzťahuje sa záručná doba 24 mesiacov aj na batérie a žiarovky?
Na základe § 620 OZ záručná doba za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí veci, je 24 mesiacov. V zmysle výkladu OZ zákonnú záručnú dobu nemožno skrátiť. Za vadu veci sa považuje neexistencia takej vlastnosti veci, ktorá sa u veci určitého druhu a veku všeobecne predpokladá a v dôsledku ktorej je možnosť využitia veci podstatne znížená. Za vadu nemožno považovať, ak vyplýva už z povahy veci, že jej životnosť (funkcia) je obmedzená na kratší čas použitia (napríklad pri vreckovej batérii). V tomto prípade záruka kupujúcemu zabezpečuje, že môže vec kedykoľvek v záručnej dobe použiť, avšak len po dobu, ktorá vyplýva z povahy veci alebo technickej normy alebo ktorá je na nej vyznačená ako doba životnosti (funkcie).
www.soi.sk, sekcia „Najčastejšie otázky“.

Kožené remienky

Za výrobnú vadu možno považovať páranie sa šitia remienka, odliepanie lepených častí či výrobnú nefunkčnosť pracky. Remienky poškriabané, znečistené, či inak poškodené a znehodnotené, či už bežným nosením alebo nešetrným zaobchádzaním, sa nepovažujú za vadný tovar. Najmä u bielych / bledých kožených remienkov sa bežné nosenie prejaví rýchlejšie, než na tmavých.

Povrchová úprava

Na pozlátenie a žiadnu inú povrchovú úpravu sa záruka nevzťahuje. Povrchová úprava sa opotrebúva bežným používaním a toto výrobcovia neovplyvnia. Na opotrebenie má vplyv niekoľko faktorov, medzi inými agresivita potu zákazníka, prostredie, kde sa hodinky nachádzajú a ako sa s nimi zaobchádza.

Vodotesnosť

Na vodotesnosť, aj keď tlaková skúška dopadla pozitívne, neexistuje záruka. Treba si uvedomiť, že vodotesnosť hodín nie je doživotná a nie je za každých podmienok. Pozitívna skúška vodotesnosti je iba informácia o aktuálnom stave.

Servisný úkon

Podľa zákona o ochrane spotrebiteľa sa na servisnú činnosť vzťahuje záruka 3 mesiace. Ak bolo však súčasťou servisného úkonu výmena súčiastky, na súčiastku sa vzťahuje záruka 24 mesiacov (mimo batérií).

Ako postupovať keď si chcem dať u vás opraviť šperk?

Ako postupovať keď si chcem dať u vás opraviť šperk?

Pokiaľ sa jedná o záručnú opravu, postupujte podľa inštrukcii v sekcii Reklamácie.

Okrem záručných opráv poskytujeme aj pozáručnú opravu šperkov zakúpených v našich predajniach či e-shope, ale aj šperkov od iných predajcov.

Zákazky na servis a čistenie šperkov prijímame vo všetkých našich predajniach. V prípade potreby sa môžete dohodnúť s našimi kolegyňami na Infolinke 0903 93 93 93, na info@sofia.sk alebo prostredníctvom chatu na našej webovej stránke, a následne vaše šperky na opravu alebo profesionálne čistenie zaslať na adresu:

Sofia Jewelry, s.r.o., Čajkovského 4, 811 04 Bratislava

Ako postupovať keď si chcem dať vyčistiť šperk?

Ako postupovať keď si chcem dať vyčistiť šperk?

Zákazky na servis a čistenie šperkov prijímame vo všetkých našich predajniach. V prípade potreby sa môžete dohodnúť s našimi kolegyňami na Infolinke 0903 93 93 93, na info@sofia.sk alebo prostredníctvom chatu na našej webovej stránke, a následne vaše šperky na opravu alebo profesionálne čistenie zaslať na adresu:

Sofia Jewelry, s.r.o., Čajkovského 4, 811 04 Bratislava

Ako zabaliť šperk, ktorý vám chcem poslať?

Ako zabaliť šperk, ktorý vám chcem poslať?

Šperk, ktorý chcete poslať zabaľte najlepšie do pevnejšej krabičky, ktorá ochráni šperk pred prípadným poškodením pri preprave. Následne odporúčame krabičku so šperkom vložiť do bublinkovej obálky so spiatočnou adresou.

Ako vám poslať šperk, ktorý chcem vrátiť, vymeniť alebo reklamovať ?

Ako vám poslať šperk, ktorý chcem vrátiť, vymeniť alebo reklamovať ?

Vhodne zabalené šperky posielajte ako poistenú listovú zásielku poštou na adresu:

Sofia Jewelry, s.r.o., Čajkovského 4, 811 04 Bratislava

Bližšie informácie v sekcii Vrátenie a výmena alebo Reklamácie.

O šperkoch

Z akého materiálu sú vyrobené vaše šperky?

Z akého materiálu sú vyrobené vaše šperky?

Prevažná väčšina ponúkaných šperkov je vyrobená zo striebra v rýdzosti 925/1000 alebo zo zlata v rýdzosti 585/1000 (14 kt.). Materiál šperku nájdete uvedený pri jednotlivých modeloch. Všetky šperky sú označené puncovou a zodpovednostnou značkou v zmysle zákona č.10/2004 Z.z. o puncovníctve a skúšaní drahých kovov v platnom znení.

Okrem striebra a zlata máme v ponuke šperky z ocele, kože, textilu či prírodných kameňov.

Obsahujú vaše šperky nikel?

Obsahujú vaše šperky nikel?

Naše šperky neobsahujú nikel. Rýdzosť a pravosť striebra a zlata, ako aj obsah niklu má na Slovensku pod kontrolou Puncový úrad SR, ktorý všetky šperky vážiace viac ako 2 g puncuje puncovými značkami.

Sú vaše strieborné šperky ródiované?

Sú vaše strieborné šperky ródiované?

Veľká väčšina našich strieborných šperkov je povrchovo upravená platinovým kovom ródium, ktorý ho ochraňuje pred oxidáciou a zaručuje vysoký lesk. V ponuke však máme aj neródiované šperky. Informáciu o povrchovej úprave nájdete v popise jednotlivých šperkov.

Ako môžem vedieť, že šperky, ktoré dostanem sú naozaj originály?

Ako môžem vedieť, že šperky, ktoré dostanem sú naozaj originály?

O pravosti šperkov sa môžete presvedčiť na našich kamenných predajniach a na oficiálnych stránkach jednotlivých značiek, kde sú produkty zobrazené. Ak aj napriek tomu budete mať pochybnosti o originalite, šperky nám môžete poslať naspäť a my vám vrátime vaše peniaze.

Je možné gravírovanie do vašich šperkov?

Je možné gravírovanie do vašich šperkov?

Áno, gravírovanie je možné takmer do všetkých šperkov, ktoré majú dostatočne veľkú voľnú plochu na požadovaný motív. Detaily gravírovanie je potrebné dohodnúť mailom na info@sofia.sk alebo na Infolinke 0903 93 93 93.

Gravírovanie do obrúčok značky BREUNING, ALTAR a HONEY MOON zabezpečuje výrobca.

Kde sa dá vybrať typ písma pri gravírovaní obrúčok BREUNING?

Kde sa dá vybrať typ písma pri gravírovaní obrúčok BREUNING?

Typ písma nájdete v obrázkoch pri každej obrúčke. V tabuľke je 5 druhov gravírovacieho písma a 8 symbolov, ktoré si môžete dať vygravírovať do obrúčky. Písmo môžete ľubovoľne kombinovať so symbolmi. Maximálny počet 25 znakov, vrátane medzier.

Ako si zvoliť veľkosť PANDORA náramku?

Ako si zvoliť veľkosť PANDORA náramku?

Veľkosť PANDORA náramku si jednoducho určíte podľa návodu v sekcii Výber veľkosti.

Ako si vybrať správnu veľkosť prsteňa?

Ako si vybrať správnu veľkosť prsteňa?

Veľkosť prsteňa si jednoducho určíte podľa návodu v sekcii Výber veľkosti.

Sú kolekcie PANDORA navzájom kompatibilné?

Sú kolekcie PANDORA navzájom kompatibilné?

PANDORA má v ponuke 3 základné kolekcie náramkov. Každá z nich má svoje špeciálne korálky a nie sú medzi sebou kompatibilné.

Moments– klasický hrubší guľatý náramok

Me – jemnejší a tenší guľatý náramok

Reflexions – širší a plochý náramok

Štvrtým typom sú samostatné náramky, na ktoré sa nepridávajú žiadne korálky.

Aký je rozdiel medzi klipom a oddeľovačom PANDORA?

Aký je rozdiel medzi klipom a oddeľovačom PANDORA?

Klip okrem ozdobnej funkcie, má aj funkciu praktickú. Je to korálka, ktorá sa dá otvoriť a pripnúť na závit náramku (ak ho náramok obsahuje). Klip na závite zostáva stáť a nepohybuje sa. Vďaka tomu si môžete svoj náramok rozdeliť na časti, v ktorých sa budú voľne pohybovať korálky. Klip je možne na náramok pripnúť aj mimo závitu, tu sa však bude pohybovať medzi dvoma závitmi.

Klip so silikónom je možné otvoriť a pripnúť na náramok (mimo závitu). Vďaka silikónovej vložke klip zostáva stáť a nepohybuje sa. Je preto ideálny na kožené a pevné náramky, či náramky bez závitov.

Oddeľovač opticky oddeľuje ostatné korálky a pridá náramku vyváženosť. Nestojí na mieste ako klip, ale pohybuje sa ako klasická korálka. Výnimkou sú oddeľovače z kolekcie Me, ktoré vďaka silikónovej vložke stoja na mieste.

O hodinkách

Aký je rozdiel medzi mechanickými, automatickými a quartzovými hodinkami?

Aký je rozdiel medzi mechanickými, automatickými a quartzovými hodinkami?

Mechanické hodinky nepoháňa batéria. Energiu získavajú z natiahnutej pružiny, ktorú treba mechanicky, najčastejšie pomocou korunky hodín, naťahovať v cca 24 hodinových intervaloch.

Automatické hodinky sú novšia obdoba mechanických. Rovnako nevyužívajú batériu, ale energiu pružiny. Pri pravidelnom nosení však nevyžadujú každodenné natiahnutie. Sú vybavené pohyblivým rotorom so závažím, ktorý tento náťah vykonáva automaticky pohybom vašej ruky.

Strojček quartzových hodiniek je poháňaný batériou.

Aká je životnosť batérie?

Aká je životnosť batérie?

Životnosť batérie sa nedá presne určiť. Je priamo úmerná spotrebe stroja, ktorý poháňa. Jednoduché strojčeky ukazujúce iba čas spotrebujú menej energie ako strojčeky vybavené rôznymi funkciami (stopky, kompas atď). Aj v závislosti od frekvencie využívania týchto funkcií je daná výdrž batérie.

Baterky existujú s menšou i väčšou kapacitou. Úlohu v ich životnosti zohráva aj kvalita značky a čistota strojčeka. Aj keby ste hodinky nikdy nenosili, treba si uvedomiť, že časti strojčeka sú vyrobené z kovu. Točením jednotlivých koliesok sa vytvárajú mikroskopické častice prachu, ktoré sa v strojčeku usádzajú. Čím sú hodinky staršie, tým sú viac zanesené a oleje sú hustejšie.  V strojčeku vzniká väčšie trenie a pre chod hodín je potrebné viac energie, čo urýchli vybitie batérie. Z tohto dôvodu sa na batérie nevzťahuje záruka, nakoľko nevieme jej životnosť ovplyvniť.  Optimálne by mala batéria v hodinkách vydržať 1 – 2 roky.

Ako si nastavím čas na hodinkách?

Ako si nastavím čas na hodinkách?

Väčšina hodiniek je vybavená korunkou (otočný mechanizmus na boku hodín pre nastavenie času), ktorá má v závislosti od typu strojčeka viacero polôh.

Ak nemajú hodinky dátum, korunka má jednu polohu. Vytiahnite korunku čo najviac von a jej otáčaním nastavte polohu ručičiek pre správny čas.
Ak majú hodinky aj dátum, korunka má dve polohy. V prvej polohe (vytiahnuť trochu von) pri točení korunkou nastavíte dátum. Ak ste dátum o pár čísiel omylom pretočili, točte bez starostí ďalej, dátumový veniec má 31 čísiel a opakujú sa dokola. Vytiahnutím korunky do druhej polohy (čo najviac von) a točením nastavujete polohu ručičiek pre správny čas. 

Ak sa vám dátum prehadzuje okolo obeda a nie v noci, pretočte čas o 12 hodín dopredu.

Čo robiť po rozbití skla hodín?

Čo robiť po rozbití skla hodín?

Ak sa vám podarilo rozbiť sklo, vytiahnite čo najskôr korunku (otočný mechanizmu na nastavenie času) čo najviac von. V tejto polohe sa ručičky zastavia. Nedochádza tak k zarazeniu ručičiek o rozbité sklo, a predídete zničeniu, ohnutiu ručičiek či deformácii ozubenia v strojčeku.

Je zafírové sklíčko naozaj nepoškriabateľné?

Je zafírové sklíčko naozaj nepoškriabateľné?

Zafír je na stupnici tvrdosti na čísle 9, teda hneď za najtvrdším diamantom. Dá sa však poškriabať materiálom tvrdším, alebo rovnako tvrdým, ako je on. Z rovnakého tvrdého materiálu – korundu, sa vyrábajú zrná do brúsnych šmirgľových papierov. Práve pri brúsení týmto papierom môže nechcene prísť k styku zrna korundu so zafírovým sklíčkom.

Vo väčšine prípadov sa ale nejedná o poškriabaný zafír, ale o poškriabaný antireflex. Antireflexná vrstva, ktorá sa nanáša na sklo pre pohlcovanie prudkého jasného svetla a nemá takú tvrdosť ako zafírové sklo. 

Sú lepšie automatické, alebo quartzové hodinky?

Sú lepšie automatické, alebo quartzové hodinky?

Odpoveď na túto otázku musí nájsť každý sám. Rozhodujúcimi faktormi sú cena, dôslednejšia a náročnejšia starostlivosť, presnosť, či na druhej strane trváca hodnota, prestíž, dlhodobá kvalita.

Môže sa zdať, že vlastniť automatické hodinky vám ušetrí veľa peňazí za výmeny batérií. Automatický mechanický strojček je však, v pravidelnom intervale cca raz za 6-7 rokov, potrebné podrobiť generálnemu servisu (demontáž, čistenia a mazanie novým olejom). Tento úkon nie je jednoduchý a tak sa jeho cena pohybuje rádovo v stovkách eur. Quartzové strojčeky potrebujú výmenu batérie raz za 1-3 roky, v závislosti od typu a veku strojčeka. Cena výmeny batérie a prípadné opravy quartzového strojčeka sú lacnejšie ako u mechanických a automatických hodiniek.

Ani nie najlepšie a najdrahšie automatické hodinky sa presnosťou nevyrovnajú chodu quartzového strojčeka.

Prečo teda sú automatické hodinky tak pôsobivé? Ich pohon s automatickým náťahom ich stavia do segmentu klasického hodinárskeho umenia. Klasický hodinový strojček je jeden z najúžasnejších vynálezov a klasické mechanické hodinky sú malým zázrakom a umeleckým dielom.

Výhody automatických hodiniek:

-          väčšia hodnota použitých materiálov

-          pri správnej starostlivosti môžu fungovať aj viac ako sto rokov

-          väčšia prestíž

-          udržanie hodnoty hodiniek

Vodotesnosť - čo znamenajú jednotlivé označenia?

Vodotesnosť - čo znamenajú jednotlivé označenia?

Označenie v metroch neznamená skutočnú hĺbku, do ktorej sa môžete ponoriť. Niekedy to môže pôsobiť zavádzajúco, mnohí si myslia, že hodinky s označením „50M“ sa môžu reálne ponoriť do hĺbky 50 metrov pod vodu. Nie je tomu ale tak!

Pre vodotesnosť neplatí univerzálna jednotka. Najčastejšie sa pri hodinkách stretnete s označením v metroch, alebo stopách výšky vodného stĺpca (M, ft) a ďalej v jednotkách tlaku v atmosférach a baroch (ATM, BAR). Práve tlak má na svedomí prenikanie vody do útrob hodiniek.

Označenie „vodotesný“ (waterproof), v súvislosti s hodinkami nekorešponduje so skutočnosťou. Ani tie najlepšie potápačské hodinky nie sú za každých okolností vodotesné.

Vodotesnosť nie je doživotná a nie je za každých podmienok !

vodeodolnst